Tettere på energibasene

Arbeidet med den målrettede satsingen på energibasene, de sentrale knutepunktene som forsyner aktiviteten i Nordsjøen, er godt i gang. Målet er å komme enda tettere på og sørge for at kundene kan dra nytte av hele spekteret TESS tilbyr – med produkter, teknisk service og tjenester levert fra én totalleverandør. 

30.09.2025

– Vi ønsker å tilby kundene våre enda bedre service. Med lokal tilstedeværelse, solid teknisk kompetanse og varer på lager kan vi være en tydelig og trygg samarbeidspartner. Energibasene er en nøkkel for å sikre stabil drift i Nordsjøen, og her skal TESS være tett på, sier Robert Engedal, basesjef i TESS. 

Engedal startet som basesjef i februar i år. Med over 35 års erfaring fra tekniske produkter i TESS, samt lang erfaring innen slanger og kuplinger, tar han med seg en solid og bred kompetanse inn i satsingen. 

Kartlegging ute på basene 

Kartleggingsarbeidet har startet nordover og vestover i landet, hvor Engedal har støttet lokale TESS servicesentre i arbeidet mot basene. Her blir det kartlagt hvordan servicesentrene jobber i dag, koordinert kundeaktiviteter og lagt til rette for bedre flyt på tvers av organisasjonen. 

– Vi har besøkt nesten alle basene allerede, og responsen har vært svært positiv. Besøkene gir oss innsikt, og vi får umiddelbart tilbakemeldinger og forespørsler som et resultat av at vi er til stede, forteller Engedal.

Stort potensiale for tekniske produkter, tjenester og service 

Energibasene krever leveringspresisjon og høy teknisk kompetanse. TESS har over 50 års erfaring med slanger, og bygger videre på dette fundamentet med tilleggstjenester, tekniske produkter og spesialiserte løsninger. Særlig slangekontroll THM, containerløsninger, integrerte forsyningsløsninger og teknisk service representerer store muligheter. 

– Vi får ofte skryt for at vi virkelig kan det vi snakker om. Ved å styrke kompetansen ute ytterligere og bidra med spisskompetanse, ser vi et stort potensial og mange muligheter fremover, sier Engedal. 

En verdifull partner for energibasene 

TESS skal videreføre besøksaktiviteten, øke møtevirksomheten ute på basene og fortsette å kartlegge behovene.  

– TESS skal være en verdifull partner for basene. Min oppgave er å sikre god koordinering mellom servicesentrene, regionene og TESS sentralt, slik at vi sammen med kundene kan realisere potensialet vi har som totalleverandør. Det handler om å avdekke behovene og tilby de riktige løsningene som sikrer en mer effektiv drift for kundene, sier Engedal. 

 

 


For mer informasjon, ta kontakt med:
 
Robert Engedal 
Basesjef 
Telefon: +47 90 13 80 12 
E-post: robert.engedal@tess.no